Alla inlägg den 18 januari 2011

Av Eva - 18 januari 2011 22:26

Ibland kan det verkligen bli tokigt när man missuppfattar varandra. Var i dag värdinna för en hemförsäljning av ljus, från Party Light, och hade för detta tillfälle bakat en kladdkaka. Den var fri från både gluten och mjölk, eftersom både jag och flera i min bekantskapskrets undviker att äta vanligt mjöl och mjölk. Nina undrade vad jag hade i kakan, så jag berättade vad som var i den. Sedan frågade hon vart jag fått den ifrån. Blev då lite fundersam, och undrade vad det var för konstig fråga, så, jag svarade att jag fått den från mitt kök. Eftersom jag själv bakat den så kunde den ju inte komma från någon annan stans. Nina tyckte jag svarade väldigt konstigt, men så flöt vi från ämnet. Senare under kvällen gled vi in på ett liknande ämne och det var då jag förstod VAD hon frågat mig. Hon undrade ju vartifrån jag fått receptet på kakan! Så tokigt det kan bli när den ene inte lyssnar ordentligt och den andre ställer en fråga med en underton som den tillfrågade inte hör.    Det är ju tur att Nina känner mig och vet hur förvirrad jag kan vara.


Kakan blev i alla fall väldigt uppskattad och gick åt. Det blev bara en liten bit kvar, vilken snabbt försvann ner i magen på sonen, när jag kom hem igen.


Och, förresten, idag är en stor dag. Idag är det precis ett år sedan jag träffade Anna-Carin, på Allergimottagningen i Hudiksvall, och blev av med mina allergier. Det är därmed också ett år sedan jag åt gluten eller vete. Känner mig så duktig. Nu skall jag snart fira det med en semla, för att testa om jag klarar av att äta sådant någon gång ibland. Men, jag skall nog försöka att välja ett tillfälle, för detta firande, då jag inte har något viktigt att göra dagen, eller dagarna, efter utifall att det inte går bra med magen.   

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards