Alla inlägg den 22 januari 2011

Av Eva - 22 januari 2011 19:47

Jag är nog instruktionsboksblind eller så är jag väldigt blond utan att veta om det. Idag köpte Peter en mp3 spelare, eller vad de nu heter, och så skulle jag hjälpa honom att lägga över en ljudbok på spelaren. Själv så tycker han, som de flesta andra killar, att man inte behöver läsa instruktionsböcker. Det borde ju i och för sig inte vara så svårt att plocka över ljudspåret från mp3 skivan till mp3 spelaren om man gör det via datorn. Men, varför göra det enkelt när det kan vara tvärtom. Först läste jag det stod i ljudspelarens instruktionsbok. Funkade inte, så, plockade då upp mediaspelarens, den som finns i datorn, hjälpfunktion och läste på hur man skulle göra när man "Rippar"  ljud från en CD till datorn. Fungerade inte heller!   Tänke att jag kanske missat något, så jag läste samma text ett par tre, fyra, gånger till, men, utan någon förbättring av resultatet. Vad skall man ha instruktioner till när de inte fungerar???


Nu, är det ju så att jag är en mycket envis person, så, ljudboken ligger nu inlagd på Peters lilla ljudspelare, men, det fixade jag UTAN några som helst instruktionsböcker eller elektroniska manualer! och, vi har kollat att det fungerar på den lilla ljudspelaren också.

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards