Alla inlägg den 19 april 2011

Av Eva - 19 april 2011 17:36

Av alla djur i vår herres hage så kan man väl ändå inte säga att Humlan är det smartaste djuret. I två dagar har jag stått på en ranglig ställning och målat. Båda dagarna har jag till och från haft sällskap av stora humlor, eller om det är en och samma humla men det har jag lite svårare att avgöra. På marken finns nu massor av blommor så humlorna borde ju vara fullt upptagna med att surra kring i dessa. Men, icke dessa humlor. Igår flög en in i huset, så då fick jag rycka ut och rädda den. Den fattade nog dock inte att jag försökte just rädda den. Men, till slut så lyckades jag dock övermanna den klumpiga flygaren. Då skulle man ju kunna tro att den skulle visa lite tacksamhet och inte fortsätta att flyga runt huvudet på mig... Jag har inget emot Humlor så länge de håller sig till sitt. Om de surrar kring mig blir jag lätt nervös på dem. Humlor som surrar kring mig då jag står på en ranglig ställning är ingen bra kombination. Jag lyckades dock stå kvar, både igår och idag, utan att trilla ner, men det var nära ett par gånger. Nu är det dock färdigmålat så nu får humlorna hitta på något annat objekt att störa, eller helt enkelt fröjdas i mina blomsterrabatter.

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Skapa flashcards