Alla inlägg den 9 juni 2011

Av Eva - 9 juni 2011 23:14

Jag hade ju tänkt mig att byta karriär lite, nu när jag vart arbetslös. Men, det går ju lite trögt så jag kanske är inne på fel spår  Man kanske skulle bli journalist. Det kan ju inte vara så svårt. Undrar vilka kvalifikationer man behöver? Det där med att stava rätt och att ha bra grammatiska kunskaper verkar inte längre vara något krav. I helgen roade jag mig med att läsa Värnamo nyheter, eller vad den nu hette, det var i alla fall den lokala tidning som mina svärföräldrar har hemma. Där fanns en artikel om en fisketävling, där man skulle meta mört eller om det handlade om att dra upp den största gösen. I vilket fall som helst så fick jag läsa texten i artikeln flera gånger för att förstå vad skribenten ville säga. Min svenskalärare hade inte godkänt den texten om den lämnats in till henne. Den hade fått fullt med röda bockar i kanten.


I veckans lokaltidning, Mitt i, kan man på förstasidan läsa följande rubrik:


"Man dog sedan vän krockat mot träd"


Det är ju så att man kan se senariot framför sig. Kompisen krockar in bilen i ett träd medan kompisen står och ser på. Kompisen blir då så förbluffad att han ramlar baklänges och dör av rena förskräckelsen! Eller...? Läser man artikeln så är dock inte historien mer märklig än att kompisen som dog var passagerare i bilen, som kördes in i trädet.


Men, jag är nog för ärlig för att bli journalist. Så, jag får nog antingen fortsätta på samma spår, som det jag lämnade när Oraklet inte längre behövde mig, eller fortsätta hoppas på att någon arbetsgivare skall förstå att det är just mig de behöver när de söker en ny administratör alt kombinerad administratör/ekonomimedarbetare. Och, att de kommer att skrika efter min talang i mitten av augusti alt början av september.


Drömmare? -Javisst! Man får aldrig sluta att drömma.

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards