Alla inlägg den 6 juli 2011

Av Eva - 6 juli 2011 13:24

Satt härom dagen och slöläste Aftonbladet. Kom fram till en sådan där egentligen helt ointressant artikel med data om människor i din kommun, och kommunerna runt omkring dig. Dvs ett sådant där skvallerinlägg, som tidningarna verkar lägga in i desperation för att få fler läsare. Jag brukar inte köpa tidningen pga dessa artiklar men måste erkänna att jag slänger ett getöga när jag ändå bläddrar igenom tidningen. Den här gången var rubriken "Höjde sin lön mest", så det handlade om vilka i repektive kommun som höjt sin lön mest mellan 2009 och 2010. Nyfikenheten brukar för min del bara sträcka sig till min egen kommun, men den här gången hamnade blicken på Danderyd. Där hittade jag ett namn på en fd kollega från Sun. Personen hade ökat sin lön med 268,9%. Kul att det gått så bra, för den här personen, tänkte jag medans flyttade blicken för att kika efter Sollentuna. Råkade då hitta ytterligare en tidigare Sunkollega, bland namnen. Nu, började det bli intressant. Så, för en gång skull kikade jag igenom alla kommuner. Slutresultatet blev att jag fann namnen på fyra tidigare kollegor som hade höjt sina inkomster, 268,9%, 177,9%, 174,5% och 87,5%. Alla fyra har, precis som jag, blivit uppsagda från Sun pga arbetsbrist, så viss del av ökningen kan väl förklaras med ett avgångsvederlag, men, det kan knappast vara hela förklaringen. Känns kul att det gått bra för dessa fyra personer. Gläds åt dem. Så, jag får gratulera er fyra, om ni läser detta så vet ni nog vilka ni är.  Själv har jag ju inte riktigt nått fram ännu, men nu har jag fått en ny sporre att försöka nå målet till hösten.


GRATTIS!

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards