Alla inlägg den 10 juli 2011

Av Eva - 10 juli 2011 23:18

Idag har jag fått mycket mer gjort än jag hade tänkt mig. Egentligen hade jag tänkt mig att det skulle få vara söndag på riktigt och jag skulle inte göra någonting alls. Det funkade dock inte. Efter ett tag i solstolen började det att krypa i kroppen och visps så stod jag där med en sekatör i handen! Vi har en Spirea som växt obehindrat i ett par år och som jag länge tänkt att jag skulle tukta lite grann. Men, på väg till Spirean gick jag in i hängbjörkens grenar, som hängde över stigen, så dem vart jag ju då tvungen att åtgärda på en gång. Och,  då jag ändå bar iväg det riset så bara måste jag ju ta hand om riset från den andra Spirean, som jag tuktade igår... Nåväl, till slut kom jag dock fram till dagens offer och gick lös med min snippare. Upptäckte dock att det växte både mossa och massa långt gräs runt fötterna på Spirean, så där måste jag ju också rensa, för att få en bättre överblick över hur mycket av busken som behövde rensas. Det var då jag också upptäckte hur långt gräset runt om busken, och huset där busken växer, var. Så, då måste jag ju även ta fram gräsklipparen. Så, busken blev ansad, marken runt dess stammar blev rensad och gräset runt huset blev klippt. Men, jag kunde ju inte bara klippa gräset runt huset, gräsmattan sträcker sig ju lite längre än så. Så, jag knatade vidare med gräsklipparen. Det var då jag upptäckte de stora smultronen, som växte i gräskanten. Man kan ju inte klippa smultronen, så då var jag ju också tvungen att plocka smultron. Och, gräsklipparen nådde ju inte ända in till kanten, så jag fick ju ta trimmern där också först, innan jag klippte gräset. För gräset i kanten var ju så högt och jag hade ju ingen lust att efter gräsklippningen räfsa ihop gräset, då var det ju bättre att trimma det långa gräset och skicka ut det över gräsmattan så att jag kunde klippa ner det i mindre bitar med gräsklipparen... Så, fram med trimmern igen och sedan på't med gräsklipparen. Men!!! rätt som det var började gräsklipparen skicka iväg en massa kottar. Det var då jag upptäckte alla tallkottar, i nedre delen av gräsmattat. Fram med en räfsa och räfsa bort alla kottar först. Sen, ytterligare en buske som behövde en trimmining runt fötterna, och mer smultron att plocka. Så, den lilla trimmningen av Spirean, som jag hade tänkt mig, och som väl skulle ha tagit sisådär en tio minuter blev till en riktig städning och klippning på en dryg timme! Underligt dock att han som brukar klippa gräsmattan inte vare sig trimmat "fötterna" på buskarna eller räfsat bort kottar tidigare. Hm. Och, han som brukar klaga på mig, när jag klipper gräset, att jag fuskar! Det sticker alltid upp grässtrån som han klagar på att jag missat. Hur går det till? Det är nog här man ser den tydligaste skillnaden mellan oss kvinnor och männen. Ge dem inte ett tuggummi, för då står de stilla, och sätt en gräsklipparen i handen på dem så blir gräset klippt, men det är inte säkert att det där merjobbet blir gjort.


Så, till dig, min kära sambo, säger jag att om du kommer och klagar över att jag fuskat, när jag klippte gräsmattan idag, så får du gärna låna min trimmer, min räfsa och min bärmugg och visa hur det skall göras. Puss!


Det blev inte riktigt som jag hade tänkt mig. Men, jag satt en stund i solstolen i alla fall.

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards