Alla inlägg den 28 juli 2011

Av Eva - 28 juli 2011 18:04

Redan för två, tre, veckor sedan tänkte jag att jag måste binda upp hallonplantorna i min hallonhäck. Den tanken slog mig ungefär samtidigt som den där dagen då jag skulle ansa Spirean. Idag tog jag mig dock i kragen och hämtade pinnar och snören för att skrida till verket. Hallonplantorna stod där och bågnade under alla bär, som liksom kamikazepiloter slängde sig mot marken bara jag snuddade vid plantorna. Efter slagsmål med blindbromsar, myggor och myror står nu pinnarna där  med snören i två nivåer och stöttar de tyngda plantorna. Jag t o m firade lite med att ta gräsklipparen och klippa gräset närmast häcken, något jag inte kunnat göra tidigare. Jo, jag skulle ha kunnat göra det men då hade det blivit så mycket färre härliga bär kvar att plocka efteråt. Så, nu kan jag stolt titta på den delen av tomten utan att få dåligt samvete. Dessutom så kan jag ju nu också njuta av de nyplockade bären och ladda för nya plockningar de närmsta dagarna.


Jag har idag också ägnat mig åt något som jag kanske måste varna känsliga vinyl- och Bollywoodälskare för, så, om du är känslig sluta läsa nu och titta definitivt inte på bilderna.


Vi har den här veckan ändrat om lite i huset här i idyllen och då kröp en gammal "vandringspokal" fram, en vinylskiva med musik från en gammal Bollywoodfilm. Det är en skiva som för många år sedan skänktes till midsommarlotteriet, och som hamnade hos oss. Vi skänkte tillbaka skivan något år senare och hoppades på att den skulle försvinna ur vår ägo. Men, av någon anledning så letade sig denna vinylplatta tillbaka till oss.


 


Då sambon idag hittade denna platta så vaknade min kreativa del av hjärnan till liv. Gamla vinylplattor kan man ju smälta och forma om. Så, jag ägnade en del av den här dagen till omformatering. Plockade fram hårfönen och skred till verket. Måste väl dock medge att starta en hårför på högsta värme samtidigt som man sitter under en gassande sol kanske inte var den smartaste ide jag fått, men kul var det. Så, nu är formen på skivan förändrad. Skapelsen är inte riktigt klar än, den får vila ett tag för fönen fick värmeslag och la av. Det var dock riktigt kul så jag får väl fortsätta när fönen vilat klart.


 

Fortsättning får väl följa när jag känner mig klar med skapelsen.

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards