Alla inlägg den 28 april 2011

Av Eva - 28 april 2011 23:02

Varför varnade ingen mig för att det idag var galna bilförardagen? Om jag hade blivit förvarnad så hade jag absolut låtit min bil stå kvar på parkeringen idag, så hade alla som visste om denna dag kunnat få terrorisera gatorna ifred för mig. Trafiken idag var helt galen och jag drog en lättnadens suck när jag var hemma igen och motorn avslagen. Tyvärr blev jag utlockad för ytterligare en bilutflykt lite senare. Peter ringde på väg hem från jobbet, samtidigt som  han också svor över alla trafikgalningar runt honom. Han lyckades övertala mig att bli upplockad hemma för en tur till cykelaffären. Jag trodde då i min enfald att det inte kunde finnas fler galningar kvar där ute. Men, ack så fel jag hade. Är det någon som vet vem det är som hade beslutat om den här galna bilförardagen. Jag hoppas innerligen att detta var sista gången den arrangerades. Inga mitträcken i världen kommer att kunna skydda oss från de där tokarna som tror att man kan passera andra bilar genom att köra över dem, eller som tror att de är helt ensamma på vägarna. Vart tog respekten för andra vägen? "Sköt ditt och skit i andra" är ett riktigt dåligt talessätt.

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards