Direktlänk till inlägg 31 juli 2011

Värmeslag

Av Eva - 31 juli 2011 22:50

De senaste dagarna har min Laptop inte riktigt velat vara med. Den startar, börjar surra och.....sedan blir det bara "slut i rutan". Suck. Jag som är lite beroende av datorn för att kunna stanna kvar ute i stugan. Utan datorn blir jobbsökandet härifrån betydligt mer krångligt. Det verkar dock som att det hela handlar om ett värmeslag. Så, jag får försöka hitta en bra dagplats åt min medhjälpare, så att den också trivs och mår bra. För värme tycker den då helt uppenbarligen inte om. Tänk vad sårbar man blir utan tekniken.


I fredags var det full rulle här ute på Väddö. Då drabbades bygden av Älmstanatta och en massa knallar och lokala affärsinnehavare. Folkfloden strömmade uppför och nedför byns huvudgata, bilar stod parkerade överallt och solen gassade över oss alla. Som tur var så såg han däruppe till att även blåsa på oss så temperaturen höll sig på en uthärdlig nivå. Denna dag passade min väninna Nina på att leta sig ut till oss. Blev lite orolig när jag vart tvungen att dirigera om henne via Gåsvik, för att hon skulle slippa kaoset i Älmsta. Nina är inte riktigt känd för att vara en person med en inbyggd kompass. Men, hon kom rätt!!! trots att GPS-koordinaterna, som jag gett henne utifrån min iPhone, inte riktigt överensstämde med de koordinater som stod i hennes Tomtom när hon väl kom fram hit.    Troligen hade hennes apparat mer rätt än min... Kul var det i alla fall att hon äntligen tog sig ut hit. Och, att vi också fick träffa Totta. Måste ju säga att det är skillnad på hundar och hundar och hundägare och hundägare, eller hundägares inställning till hundägandet. Nina har då haft en väldig tur som fått en sån underbar liten krabat och Totte skall vara glad att han fått en sådan bra matte. När vi gick in i huset fick Totte stanna utanför och Nina började fundera över var hon kunde binda fast hans koppel. På skämt sa jag då att hon väl kunde låna vår kanininhängnad, en ranglig sak hopsatt av ett gäng kompostgaller - håller för en mycket liten kanin, men jag kunde ju inte i min vildaste fantasi tro att den skulle hålla en halvårs liten jaktlabbe i schack. Men, döm om min förvåning. Den lilla, ystra hunden, löfts i inhängnaden och där satt han snällt i säkert en timme!

  Sicken goding. Hans matte sa att detta var ett bra ställe att sitta still på, så då gjorde han det.

 
 
Ninz

Ninz

1 augusti 2011 01:19

Hahaha jag är imponerad över att jag 1. Slapp komma in i kaoset i Älmsta 2. Hittade genvägen via Gåsvik 3. Att jag kom så långt utan hjälp 4. Kom näääästan rätt 5. Guide & jag åkte helt rätt.
Min lilla Von Fjärt är allt en riktig liten pärla :) Hälsa underhållningen så gott! Tack ° kram från den här galna flocken :D

http://ninz.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Eva - 30 mars 2012 21:48

Sitter med familjen och tittar på Speilbergs version av Tintin. Vart tog Tintin vägen. Han låter ju inte ens som Tintin. Vart tog Tomas Bolme vägen???? Tomas Bolme ÄR Tintin, men rösten som kommer ur munnen på den här Tintinliknande figuren är INTE T...

Av Eva - 7 december 2011 22:40

Nu var det vääääldigt länge sedan jag skrev av mig, så nu är det väl dags igen.   Har idag gjort något jag gör väldigt sällan, eftersom jag är överkänslig mot bl a parfymer vilket kan göra en resa med kommunala medel till en jobbig historia. Idag...

Av Eva - 11 augusti 2011 20:57

I tisdags kväll hade jag ett ovälkommet besök i form utav en svart skalbagge. Jag hade haft sovrumdörren stängd, för att behålla svalkan inne i sovrummet och för att hålla kaninen utanför. När jag gick in såg jag den svarta baggen snabbt kila över go...

Av Eva - 6 augusti 2011 22:58

Idag var det dags igen. Myrsvärmning!!! Idag var det pissmyrorna som bestämt sig för att inta Senneby. Hela luften var full av röda, ettriga, myror med vingar. Vi hade en mindre svärmning för ett par veckor sedan. Då hade vi svärmen centrerad kring e...

Av Eva - 5 augusti 2011 23:16

Nu har jag nog här i skogen lite för länge. Djuren är inte längre rädda för mig. I måndags var det fjärilen som satt och slickade salt från mina fötter. Idag strök en fågel förbi mitt underben, så nära så att jag kände vingen på mitt ben. Nere vid ha...

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards