Alla inlägg den 7 juli 2011

Av Eva - 7 juli 2011 20:13

Idag tittade äntligen solen fram igen. Jag kan lova att den var efterlängtad. Det gråa vädret vi har haft senaste tiden har fått myggorna att föröka sig med oanade krafter. Så, nu kan man vara utomhus igen. Men, vad gör jag då? Sätter jag mig i solstolen? Går ut och planterar lite? Klipper gräset? Nej då, jag sätter mig i en bil och åker in till Norrtälje och blir borta i flera timmar. Vad är det för fel på mig?


Grannen har ledigt och då är det lätt hänt att vi hittar på något tillsammans, och, idag blev det en tur in till stan. Så, vi hade väldigt trevligt, det måste jag ju ändå erkänna. Paula köpte en cykelpump på Intersport, sedan kollade vi utbudet på Rusta och därefter en liten runda på Blomsterlandet. Sista butiken var väl den roligaste då. Men, är man i Norrtälje så måste jag också åka ner till själva stan, inte bara stanna på köpcentret. Så, vi passade också på att luncha på "Stället - mat och trädgård". Det är en restaurang som jag kan rekommendera till de som besöker Norrtälje. Paula och jag åt dagens sallad, som visserligen kostade hela 115,- pix, men det var otroligt mycket mat i den och jättefräscha räkor. Magen stod i fyra hörn när tallriken var tom.


På väg till bilen, för vidare färd mot mataffären, passerade vi en väskbutik. Vad hände då? Jo, självklart hade vi varsin nyinköpt väska i handen när vi väl passerat den butiken. Hoppsan då!


Ja, det vart en lång dag i bilen och stan, så imorgon får jag nog ta och använda jorden jag köpte idag till att plantera de där blommorna jag nu köpt.

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards