Direktlänk till inlägg 12 maj 2011

Cesar Millan

Av Eva - 12 maj 2011 23:15

Just nu är Cesar Millan i Sverige och jag såg honom nyss på Hovet, som för övrigt var fullsatt. Det var en jättebra föreläsning/show. Han pratade om sig själv, hur han vuxit upp och varför han är den han är idag.  Han berättade om hur han tog sig till USA och hur annorlunda människorna där förhöll sig till sina hundar jämnfört med vad han var van vid från Mexico. Det var en medryckande föreläsning med en hel del aha upplevelser. De flesta som hade köpt biljetter var säkert hundägare, men föreläsningen var minst lika bra för oss som inte har egna hundar. Hundens beteende tycker jag kan appliceras till många andra husdjur och framför allt hur människan beter sig mot sitt husdjur. Ett fenomen som jag tycker är märkligt är just humaniseringen av hunden. Hur många behandlar sin hund som ett barn. Låt hunden vara hund och försök istället förstå dig på hunden istället för att försöka få den att bli människa. Om man låter människor leva som hundar så rörs många känslor upp, men om man låter hundar leva som människor så är det bara sött.... eller??? Jag känner visserligen en person som alltid sagt att han uppfostrat sina barn på samma sätt som sina hundar. I den familjen springer inte hundarna omkring med små overaller men det är styr på dem. Barnen har det också blivit bra styr på, utan att de har blivit hundifierade.


Jag skulle kunna skriva massor i det här ämnet och berätta ännu mer om kvällen med Cesar på Hovet, men jag slutar här. Tack Kat för att jag fick ta över din biljett och tack Nina för att jag fick hänga med. Nu har jag också lärt mig hur man tar sig ur ett tillproppat parkeringsgarage. Är väl dock fortfarande inte lika modig som du, men det var en rolig upplevelse.

 
 
Ninz

Ninz

14 maj 2011 16:39

En liten man på jorden men oerhört stor i det ämne som han hanterar bäst, att rehabilitera hundar & träna oss människor till att se hunden som just hund & att inte humanisera dem så som många gör. Jag vill inte ta någons plats på scenen, aldrig. Har full förståelse att man får tunghäfta & att man tappar konceptet, det var bara lite pinsamt hahaha. Alla gör vi vårt bästa för att det skall bli bra. Fint att du lärde dig utpassering ur trångt garage *asg*

http://ninz.bloggagratis.se

Eva

14 maj 2011 22:44

Hade en bra lärare :)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Eva - 30 mars 2012 21:48

Sitter med familjen och tittar på Speilbergs version av Tintin. Vart tog Tintin vägen. Han låter ju inte ens som Tintin. Vart tog Tomas Bolme vägen???? Tomas Bolme ÄR Tintin, men rösten som kommer ur munnen på den här Tintinliknande figuren är INTE T...

Av Eva - 7 december 2011 22:40

Nu var det vääääldigt länge sedan jag skrev av mig, så nu är det väl dags igen.   Har idag gjort något jag gör väldigt sällan, eftersom jag är överkänslig mot bl a parfymer vilket kan göra en resa med kommunala medel till en jobbig historia. Idag...

Av Eva - 11 augusti 2011 20:57

I tisdags kväll hade jag ett ovälkommet besök i form utav en svart skalbagge. Jag hade haft sovrumdörren stängd, för att behålla svalkan inne i sovrummet och för att hålla kaninen utanför. När jag gick in såg jag den svarta baggen snabbt kila över go...

Av Eva - 6 augusti 2011 22:58

Idag var det dags igen. Myrsvärmning!!! Idag var det pissmyrorna som bestämt sig för att inta Senneby. Hela luften var full av röda, ettriga, myror med vingar. Vi hade en mindre svärmning för ett par veckor sedan. Då hade vi svärmen centrerad kring e...

Av Eva - 5 augusti 2011 23:16

Nu har jag nog här i skogen lite för länge. Djuren är inte längre rädda för mig. I måndags var det fjärilen som satt och slickade salt från mina fötter. Idag strök en fågel förbi mitt underben, så nära så att jag kände vingen på mitt ben. Nere vid ha...

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards