Direktlänk till inlägg 31 maj 2011

Inte min dag idag

Av Eva - 31 maj 2011 22:54

Ibland blir bara allt så galet och tidsplanen spricker totalt. Idag har varit en sådan dag, i alla fall första halvan av dagen. Idag skulle jag förståka till tryckeriet och lämna in original som skulle tryckas upp inför ett stort utskick. Sedan skulle jag åka till Åkersberga för att hämta en bunt inbetalningskort. Nästa anhalt var att hämta upp Maria, i Norrviken, för fortsatt färd till Upplands Väsby där vi skulle äta lunch med Mirja ca kvart i tolv.


Redan innan avfärden hemifrån sprack det hela rätt ordentligt. Skrivaren, som vanligtvis är en snäll liten apparat, bestämde sig för att bråka. Blev helt plötsligt glups och plockade två tre papper i taget. Inte alla på riktigt samma gång utan lite överlappande så att texten började på ett papper och fortsatte sedan över skarven till nästa och till nästa igen. Papperskvadd, och så samma visa igen. Detta plockade drygt en halvtimme från min tidsplan. Nu fanns ingen tid kvar att först åka till tryckeriet utan det var bättre att ställa kosan mot Åkersberga direkt.


Utrustad med två sidor karta från Eniro, en mer inzoomad än den första, åkte jag glatt iväg och letade efter blomgatan jag skulle svänga in på. Missade första infarten, och andra med. Vände bilen och åkte in på den andra blomgatan för att mötas av en vägbom. Kartan visade dock att jag kunde vända och ta gatan till höger istället. Så jag vände på bilfärden och passerade en liten gubbe som var ute och gick med sin Collie. Åkte vidare på nästa blomgata och kom fram till en annan blomgata som skulle leda till just den blomgata jag var på väg till. Men, de måste ha haft rea på vägbommar för här motades jag tillbaka av nästa gatbom! Så, det var bara att ta fram telefonen och ringa upp dem jag var på väg till för att fråga hur man kommer fram till dem. Som det såg ut på kartan så stängde alla bommar in dem i villasamhället. Fick instruktioner att åka tillbaka in mot Åkersberga centrum och åka in från andra hållet. Detta passade heller inte in i mitt tidschema, men det var då bara att åka sightseeing runt Åkersberga igen. Fick tacka nej till kaffe när jag kom fram, för nu var det inte mycket sand kvar i mitt timglas, trots att vi redan skjutit fram lunchen ca en kvart.


Ringde upp Maria för att varsko henne om att jag nu var på väg mot henne, låg då lite för mycket till höger på vägen när jag närmade mig E18, så istället för att komma ut på leden mot Häggvik hamnade jag uppe på E18. Jädrans! Detta hade jag verkligen inte tid med. Det var bara till att åka mot Arningeavfarten, för att komma tillbaka på rätt spår igen. Mot Löttingeunnneln. Missade första avfarten! Här får man dock en andra chans - oturen vände äntligen. Men, tiden hade då runnit iväg på tok för mycket. Turen till tryckeriet och upplockningen av Maria fick jag ställa in. Det vart dock en mycket trevlig lunch, när jag väl anlände till UV centrum ca kvart över tolv! Det är ju tur att jag hela tiden visste var jag var och att jag kunde hitta tillbaka till rätt spår för att ta mig fram, men lite matt blev jag allt på mig själv.


Efter detta har dock dagen löpt på rätt bra. Uppgraderad mig själv till tvåtusentiotalet och införskaffade en smart fön. Fick utnyttja sista dagen av extrapriset trots att bindningstiden på mitt abonnemang inte löper ut förrän om ca en vecka. Lyckades också tillslut hitta en stövelkneckt som födelsedagspresent till min pappa, som fyller år idag. Dagen avlutades hemma hos mina föräldrar där tre av pappas syskon, med respektive, droppade in en efter en. Ja, inte riktigt alla med respektive, en ingift farbror var tillfälligt försvunnen någonstans inne i stan... Min faster lyckades dock till slut lokalisera honom, så nu har han kommit till rätta. Vädret var bra och det vart en trevlig kväll och avslutning på dagen.

 
 
Ninz

Ninz

5 juni 2011 23:11

Oj, jag förstår att den där dagen vill du inte ha repris på!

http://ninz.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Eva - 30 mars 2012 21:48

Sitter med familjen och tittar på Speilbergs version av Tintin. Vart tog Tintin vägen. Han låter ju inte ens som Tintin. Vart tog Tomas Bolme vägen???? Tomas Bolme ÄR Tintin, men rösten som kommer ur munnen på den här Tintinliknande figuren är INTE T...

Av Eva - 7 december 2011 22:40

Nu var det vääääldigt länge sedan jag skrev av mig, så nu är det väl dags igen.   Har idag gjort något jag gör väldigt sällan, eftersom jag är överkänslig mot bl a parfymer vilket kan göra en resa med kommunala medel till en jobbig historia. Idag...

Av Eva - 11 augusti 2011 20:57

I tisdags kväll hade jag ett ovälkommet besök i form utav en svart skalbagge. Jag hade haft sovrumdörren stängd, för att behålla svalkan inne i sovrummet och för att hålla kaninen utanför. När jag gick in såg jag den svarta baggen snabbt kila över go...

Av Eva - 6 augusti 2011 22:58

Idag var det dags igen. Myrsvärmning!!! Idag var det pissmyrorna som bestämt sig för att inta Senneby. Hela luften var full av röda, ettriga, myror med vingar. Vi hade en mindre svärmning för ett par veckor sedan. Då hade vi svärmen centrerad kring e...

Av Eva - 5 augusti 2011 23:16

Nu har jag nog här i skogen lite för länge. Djuren är inte längre rädda för mig. I måndags var det fjärilen som satt och slickade salt från mina fötter. Idag strök en fågel förbi mitt underben, så nära så att jag kände vingen på mitt ben. Nere vid ha...

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards